Przedstawiony
powyżej Dodge Caliber 2,0i 115 kW (156 KM) r.p. 2008 został przerobiony na
gaz w kwietniu 2009 roku przy przebiegu 10 987 km.
W
samochodzie tym została zamontowana włoska instalacja gazowa marki BRC Sequent
24.
Firma
BRC to największy na świecie producent samochodowych instalacji gazowych, który
jako pierwszy w Europie już na początku tego wieku zaprojektował i wdrożył sekwencyjny
wtrysk gazu. Wszystkie podzespoły tej instalacji są wyprodukowane i
gwarantowane przez jednego producenta, a nie jak większość tańszych instalacji
składanych w kraju z komponentów różnych firm.
Toroidalny
zbiornik gazu o pojemności 56 litrów został zamontowany we wnęce pod pokrywą bagażnika, tam gdzie fabrycznie znajdowało się koło zapasowe.
Po
zatankowaniu pełnego zbiornika autogazu samochód może przejechać około 400 km
na tym tanim i ekologicznym paliwie.
Zawór tankowania gazu został zamontowany obok
wlewu benzyny co jest bardzo wygodnym i estetycznym rozwiązaniem.
Centralka sterująca wraz ze
wskaźnikiem poziomu gazu zamontowana została po lewej stronie kierownicy, dzięki czemu jest widoczna dla prowadzącego podczas
jazdy.
Samochód, który spalał około 9 litrów benzyny na 100 km z instalacją gazową spala mniej więcej 11 litrów autogazu
LPG czyli o 20 % więcej w analogicznych warunkach drogowych.
Dzięki niższym cenom autogazu właściciel
tego samochodu przejeżdżając średniorocznie 20 000 km może
zaoszczędzić ponad 3 000 zł. Koszt inwestycji powinien zatem zwrócić się po
około 9 miesiącach użytkowania samochodu z instalacją gazową.
Gniazda zaworowe tego silnika nie są
utwardzane i wymagają dodatkowego smarowania lubryfikantem.
Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies. Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies