Przedstawiony
powyżej Ford Focus C-MAX 1,6i, 16V 74 kW (101 KM) wyprodukowany w 2008 przerobiono
na gaz w sierpniu 2011 roku. Montaż odbył się we Wrocławiu, przy przebiegu 18 007 km.
W samochodzie zamontowano instalację gazową
holenderskiej firmy Vialle typu LPDi (Liquid Propane Direct Injection). Jest to
jak dotychczas jedyna na świecie dopuszczona do ruchu instalacja gazowa
wtryskująca gaz LPG bezpośrednio do cylindra za pośrednictwem wtryskiwaczy
benzynowych. Samochód zasilany taką instalacją gazową potrzebuje benzyny tylko
w przypadku braku gazu, ponieważ startuje również na gazie.
Toroidalny
zbiornik gazu o pojemności 52 litrów zamontowano w bagażniku tam gdzie
pierwotnie znajdowało się koło zapasowe. Po zatankowaniu pełnego zbiornika
autogazu samochód może przejechać około 450 km na tanim i ekologicznym paliwie.
Zawór tankowania gazu zamontowano obok
wlewu benzyny co jest bardzo wygodnym i estetycznym rozwiązaniem, a także
chroni przed czynnikami zewnętrznymi.
Centralkę sterującą wraz ze wskaźnikiem poziomu
gazu zamontowano po lewej stronie kierowcy, obok włącznika świateł.
Samochód, który spalał około 7,5 litra
benzyny na 100 km z instalacją gazową spala mniej więcej 9 litrów autogazu LPG
czyli o 20 % więcej w porównywalnych warunkach drogowych.
Dzięki niskim cenom autogazu właściciel
tego samochodu, przejeżdżając średnio rocznie 20 000 km, może
zaoszczędzić około 3 000 zł. Koszt inwestycji powinien zatem zwrócić się po
mniej więcej 10 miesiącach użytkowania samochodu z instalacją gazową.
Gniazda zaworowe tego silnika nie są
utwardzane i wymagają dodatkowego smarowania lubryfikantem.
Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies. Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies