Przedstawiony powyżej Ford Fusion 2,0 Turbo eco Boost 179 kW (240 KM) r.p. 2016 został przerobiony na zasilanie gazowe w sierpniu 2018 roku przy stanie licznika 52 049 km.
W tym aucie została zamontowana włoska instalacja gazowa marki BRC typu SDI Sequent Direct Injection 2-generacji. Instalacja gazowa BRC SDI została zaprojektowana do współpracy z silnikami zasilanymi bezpośrednim wtryskiem benzyny. Silniki zasilane tą instalacją gazową podczas pracy na gazie mają dotryskiwaną mała porcję benzyny w celu chłodzenia wtryskiwaczy benzynowych. Proporcje zużycia mieszczą się w zakresie 90-80% LPG do 10-20% benzyny.
Toroidalny zbiornik gazu o pojemności 62 litrów został zamontowany we wnęce koła zapasowego pod podłogą bagażnika.
Na pełnym zbiorniku autogazu samochód może przejechać około 500 km.
Zawór tankowania gazu został zamontowany obok wlewu benzyny co jest bardzo wygodnym i estetycznym rozwiązaniem.
Centralka sterująca wraz ze wskaźnikiem poziomu gazu zamontowana została w kokpicie po lewej stronie kierownicy.
Samochód, który spalał w trasie około 10 litrów benzyny na 100 km, na gazie spala tyleż samo LPG plus dodatkowe około 1,5 litra benzyny na każde 100 km.
Dzięki niższym cenom autogazu właściciel tego samochodu przejeżdżając, średnio 25 000 km rocznie, może zaoszczędzić około 3 000 zł. Koszt inwestycji powinien zatem zwrócić się po około 18 miesiącach użytkowania samochodu z instalacją gazową.
Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies. Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies